
Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być wyświetlane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed filmami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do zasobów internetu dobrym pomysłem jest również użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. przed klipami na YouTube albo jako treści sponsorowanej na Facebooku. Mnóstwo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najefektywniejszy sposób na promocję usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – liczy się nietuzinkowy pomysł
Spoty reklamowe zazwyczaj nie przekraczają trzydziestu sekund i prezentują treści w bardzo okrojonej formie, z tej przyczyny przy ich produkcji ważne jest twórcze, niestereotypowe ujęcie prezentowanego tematu. Z uwagi na to, iż bloki reklamowe w mediach tradycyjnych wyświetlane są w przerwach między programami, ich autorzy konkurują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę odgrywa także odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zadanie dla specjalistów
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (stabilizatory obrazu, kamery tradycyjne i sportowe, lustrzanki cyfrowe, drony), a w swojej pracy korzystają ze specjalistycznego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też zawodowych aktorów i lektorów. Bazą dobrego filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zadziwiający kreatywnością, a czasem nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.