
Aby uzyskać pomoc fachowców z agencji SEO Kraków, zajrzyj tu.
Firmy oraz właściciele portali internetowych, którzy pragną, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to próbowanie działań osobiście. Nie dysponując doświadczeniem w obszarze SEO i nie obserwując każdego dnia doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejna droga to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w pracują tam również osoby od kampanii Google Ads, programowania, copywritingu oraz grafiki, które służą merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.
Po czym rozpoznać profesjonalną firmę SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Co wziąć pod uwagę w toku szukania podmiotu, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych i reklamowych, co roku wzrasta, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć obecna jest sekcja z wykazem tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba przeanalizować opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia i z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć. Dobra agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na najbliższe tygodnie, jak również przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.
Druga licząca się kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie strategii prac do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o pomocnicze dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych przedtem pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta usługach bądź produktach, które chciałby wypromować.
Opłata za wyniki – czy to poprawna forma rozliczeń z agencją SEO?
Przezornie warto potraktować agencje SEO, które sugerują typ współpracy z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wtedy, gdy frazy kluczowe zdobędą wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 albo Top10). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny model rozliczeń, jednak wiąże się ze znacznym ryzykiem – można bowiem uzyskać szybki efekt naruszając zasady ustalone przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Co do opłaty za współpracę z agencją SEO, to z rzadka bywa ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby opracować drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań bywają o wiele mniejsze.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]