
Prowadzenie firmowej witryny internetowej wymaga jej efektywnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla odbiorców i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą być założone na portal, kiedy nasze starania powodują złamanie reguł rzetelnego pozycjonowania. Przyjrzyjmy się, jakie działania wdrożyć, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – co to jest?
Ban od Google to najsurowszy rodzaj sankcji, jaki może spotkać stronę internetową. Jest to zupełne zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę poważnie komplikuje funkcjonowanie interesu. Po zbanowaniu witryny odsetek naszych gości momentalnie zmaleje, gdyż większość użytkowników posługuje się Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwarki, co też niekorzystnie wpływa na klikalność portalu. Wyróżniamy filtry ręczne – ustawiane osobiście przez załogę Google i algorytmiczne, które wywoływane są mechanicznie przez profesjonalne programy.
Jak poradzić sobie z banem i filtrem Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za używanie przesadnej ilości odsyłaczy przekierowujących na naszą stronę internetową lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby usunąć ban od Google należy uprzednio zweryfikować jego powód. Najlepiej przekazać to specjalistycznej firmie SEO, która kompleksowo rozprawi się z banem. Procedura może niestety ciągnąć się do pół roku, należy więc uzbroić się w cierpliwość.