
Na pbnmarket.pl odnajdziesz korzystną ofertę private blog network.
By odbiorca dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – użyteczne jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci portali są z reguły wykorzystywane jako jeden z komponentów rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem trzeba poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Artykuły z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres, nazwa i e-mail lub telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Drugi skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość pierwotnego artykułu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach w sieci rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, pomocne informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z aktualnymi wydarzeniami, prawem medycyną oraz doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO