Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Mimo wielu starań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Jak działa filtr Google

Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.

Close